Assessment Center jest metodą uważaną za najtrafniejszą dla oceny kompetencji pracowniczych.
Korzyścią z przeprowadzenia Assessment Center jest zdobycie wiedzy na temat prognozowanych przyszłych zachowań, w warunkach zbliżonych do praktycznych sytuacji zawodowych. Pozwala to na ocenę badanego pod kątem planowanego stanowiska, zadań czy odpowiedzialności.
Uzyskana wiedza o mocnych i słabszych stronach pracownika pozwala ponadto na projektowanie odpowiednich szkoleń oraz ułatwia budowanie systemów motywacyjnych.
Assessment Center może być także motywującym i integrującym doświadczeniem dla samych pracowników, a zarazem wyrazem dbałości firmy o ich rozwój.
Bardzo ważne jest, aby cele Assessment Center były jasne dla całej załogi i aby metoda nie służyła redukcji personelu.
Usługa Assessment Center oferowana przez Personality zawiera następujące elementy:
1. Zidentyfikowanie kluczowych kompetencji, które podlegać będą ocenie
2. Sformułowanie definicji
3. Opracowanie skali ocen (3- lub 5-stopniowej) oraz wskaźników do kompetencji
4. Przygotowanie zadań i wybranie odpowiednich testów psychologicznych
5. Przeprowadzenie sesji Assessment Center (grupy ok. 5 osobowe)
6. Przygotowanie indywidualnych raportów na temat każdego z uczestników
Kompetencje są określane na takich samych zasadach, jak w przypadku budowania macierzy kompetencyjnych.
Zadania do sesji Assessment Center dobierane są z uwzględnieniem ocenianych kompetencji i wskaźników, jak i umiejętności oraz wymagań docelowej grupy pracowników poddawanych ocenie.
Sesja Assessment Center zawiera ćwiczenia grupowe, indywidualne oraz wywiad swobodny.
Testy psychologiczne dobierane są przez Konsultanta-Psychologa, który także tworzy opinię na bazie zebranych wyników. Posługujemy się wyłącznie uznanymi testami psychologicznymi, wydanymi przez Pracownię Testów Psychologicznych. Alternatywnie oferujemy także możliwość przeprowadzenia testu projekcyjnego TAT (analizowanego metodą McClellanda), w celu określenia dominujących potrzeb i motywacji zawodowej pracowników.
Po realizacji usługi Assessment Center otrzymują Państwo zadania do wykorzystania w przyszłości.
Prowadzimy także szkolenia, przygotowujące pracowników naszych Klientów do funkcji Assessora.